Nová práce pro vycházející hvězdu. Návrhář Jan Černý je kreativním ředitelem Kary

Autor: Ondřej Novotný
Datum: 1. 4. 2020
Foto: Libor Fojtík

Jedna z nejzajímavějších tváří současné české módní scény Jan Černý se od března stal kreativním šéfem tradiční české značky Kara. Kromě navrhování kolekcí se bude starat i o vizuální podobu kampaní a celkové směřování značky.

„Jan patří k nejtalentovanějším designérům naší scény,“ řekl majitel a šéf firmy Michal Mička. „Zapadá dokonale do vize, kterou s Karou plánujeme. Chceme oslovit mladší publikum, více se orientovat na kožené doplňky a vytvořit značce novou identitu.“

I to bude právě Černého práce. Mezi jeho první kroky bude patřit rebranding značky a představení nového loga, o které se postaralo Studio Najbrt. Do nově uvedené kolekce jaro/léto 2020 zasahoval zatím spíše okrajově, první kolekcí v jeho režii bude až ta podzimní.

„Karu vnímám jako značku, která má v Česku i na Slovensku dlouholetou tradici i velký prodejní zásah. Můj vlastní brand je na rozdíl od Kary okrajovější, svými designy tak nyní mohu zasáhnout větší a rozmanitější publikum,“ prohlásil Černý. „Postupně posouvám celkový vizuální koncept značky, snažím se o zajímavější focení a lokace.“

Kara se zaměřuje na výrobky z kůže a kožešin a sám Černý nejprve přemítal, jak skloubit kůži a udržitelnost. „Důležité jsou informace. Musíte vědět, odkud kožešina pochází, zda se se zvířaty dobře zachází. Právě proto je pro mě kůže nejvíce udržitelný materiál a mým největším cílem v Kaře je vytvořit nadčasové kusy dámského i pánského šatníku. Kožená bunda by se v rodině měla dědit z matky na dceru a z otce na syna,“ řekl Černý.

Mladý český návrhář se na scéně uchytil jako výrazný autor pánské streetové módy. Jeho trička nebo transformovaný model bot Prestige se staly hitem mezi teenagery, Černého designy ale nosí i hudební producent Jakub Strach (NobodyListen) nebo supermodelka Karolína Kurková. Loni strávil půl roku na stáži v Paříži v Louis Vuitton, kde pracoval pod taktovkou slavného designéra Virgila Abloha.

Po návratu pak kývl na novou misi. „Chci z Kary vytvořit minimálně moderní evropskou značku a nebojím se říct, že i světovou. Je to pro mě výzva,“ řekl.