Baví mě všechno, co jede rychle, říká bývalý závodník Jan Charouz. Bez čeho se neobejde?

Autor: Ondřej Novotný
Datum: 26. 3. 2019
Foto: archiv Jana Charouze, archiv značky Onewheel

Bývalý závodník a kuchař, nyní byznysmen o lásce k adrenalinu, vaření i technologiím.

Moje oblíbená technologická vychytávka​ z poslední doby je asi onewheel, elektrický skateboard s jedním kolem uprostřed. Funguje to na podobném principu jako segway. Létám s ním teď po Praze, když není zima. Jede to asi 30 kilometrů za hodinu. Občas je to adrenalin, ale zase jsem všude hned.


Foto: archiv značky Onewheel

Mým největším technologickým snem​ je teleport.

Rád bych se projel​ Škodou Vision RS. Problém je ale v tom, že je to zatím jenom ve fázi studie. Kdyby jezdila normálně i na silnici, mohlo by to být auto, co stojí za řeč. Uvidíme, jak se jim povede Scala, která z Vision RS vychází. Škodovky jsem začal brát v potaz až od té doby, co spolupracuji se Škoda Auto DigiLabem.

Ve vysokých rychlostech zažívám​ adrenalin, baví mě to. Ale rychlost, jakkoliv bývá vyzdvihovaná, není to nejdůležitější. Třeba ve formuli sice jezdíte přes 300 kilometrů za hodinu, ale za pár kol si na to zvyknete. Mnohem víc vás dostane brzdění nebo přetížení v zatáčkách.

Z kuchyní mám nejraději​ tu italskou. A také jsem hodně masový. Baví mě jednoduchá jídla, kde je méně ingrediencí, ale všechny jsou dobré. U nás doma většinou vařím já.

Když si chci pochutnat​, tak mám hned několik oblíbených míst. V Praze jich za poslední roky vyrostla spousta. Hrozně nám chutná v karlínské restauraci Hong Kong, tam mají například vynikající kachnu. Nebo cokoliv od Ambiente. Jeho majitel Tomáš Karpíšek je velký borec a většina toho, co rozjel, skvěle funguje.

Hong Kong, Thámova 221, Praha 8, www.hongkongkarlin.cz

Nejraději odpočívám​ sportem. Baví mě cokoliv, co jede rychle, jezdím třeba závody na jetsurfu. Jakmile to nemá motor nebo řídítka, není to pro mě. Třeba na koně bych nešel. A taky odpočívám u filmů. Spíš u komedií, hledám něco na odreagování.


Foto: archiv Jana Charouze

Závodění mi dalo do byznysu​ strašně moc. Jakýkoliv sport přinese člověku cílevědomost a drive. Umí se pak lépe vyhecovat a jít si za tím, čeho chce dosáhnout. Dal mi ale také kritické myšlení a schopnost táhnout celý tým. Jezdec musí nejen rychle závodit a vyhrávat, ale zároveň pomáhá vyvíjet a nastavovat vůz a při jízdě musí myslet na to, jak se formule chová. Ve finále je něčím mezi inženýrem, konstruktérem a analytikem. Musí tým i motivovat.

Otec mě naučil​ se ničeho nebát a jít do všeho po hlavě. (Otcem Jana Charouze je známý podnikatel Antonín Charouz.)

Carsharingový byznys ​mě baví čím dál víc. Se Škoda Auto DigiLabem a Leo Expressem jsme domluvili carsharingový joint venture, který pokračuje jako HoppyGo. A lidí, kteří si přes nás chtějí půjčit auto, rychle přibývá. Takže jsme se evidentně trefili a to je opravdu dobrý pocit.
www.hoppygo.com

Radost si dělám ​čímkoliv od Applu. Když vyjde něco nového, tak jsem obvykle první, kdo na to stojí ve frontě. A taky mě baví 3D tiskárna MK3 od Josefa Průši. Myslel jsem si, že mě to nechytne, ale mám ji už rok a půl a pořád jede. Tisknu různá držátka, kryty… Hlavně praktické věci. Nebo firemní klíčenky. Jen mi občas přijde, že tisknu pro účely tisku samotného − a ne že bych něco doopravdy potřeboval.
www.prusa3d.cz


Foto: archiv Jana Charouze