Ty nejlepší diamanty

Autor: Thea Kučerová
Datum: 20. 7. 2022
Foto: archiv značky

V Londýně se bude blýskat, tentokrát však ne jako předzvěst bouřky. Šperkařský dům Tiffany & Co. přiveze na velkolepou výstavu do Saatchi Gallery 400 klenotů z přísně střežených archivů. Fanoušci tak mají možnost vidět naživo vizuální kroniku slavné klenotnické značky napříč její historií. Od založení v roce 1837, kdy si pětadvacetiletý Charles Lewis Tiffany otevřel v New Yorku obchod se stříbrnými dárkovými předměty, přes slavné výlohy obchodů Tiffany, nedávno získaný Empire Diamond o váze přes 80 karátů až po důležité památky populární kultury, jako je třeba původní rukopis Snídaně u Tiffanyho.

Součástí výstavy jsou samozřejmě i vzácné barevné diamanty. Pro lepší představu, pouze jeden z deseti tisíc vytěžených diamantů na světě je barevný. A Tiffany navíc akceptuje jen zlomek z nich – ty nejlepší. Naprostou legendou je pak žlutý diamant Tiffany Diamond, který přitahuje pozornost celého světa. Byl objeven v roce 1877 jako surový diamant o hmotnosti 278,42 karátu v dolech v Kimberley v Jižní Africe a následně zakoupen právě Charlesem Lewisem Tiffanym.

V roce 1878 byl z tohoto surového diamantu v Paříži vybroušen briliant ve tvaru polštářku o hmotnosti 128,54 karátu, který zdobí neuvěřitelných 82 plošek odhalujících jeho výjimečnou jiskru a ohnivou krásu. Proslavila ho herečka Audrey Hepburnová v roce 1961, kdy byl zasazen do nepřehlédnutelného náhrdelníku od designéra Jeana Schlumbergera. Na sobě ho měla i zpěvačka Lady Gaga v roce 2019, a to rovnou na červeném koberci a pódiu Oscarů, kdy si kráčela pro cenu za film Zrodila se hvězda. Naposledy diamant vynesla loni zpěvačka Beyoncé, bylo to zároveň poprvé v historii, kdy se diamant objevil v rámci kampaně Tiffany.

Tiffany

Výstava „Vision & Virtuosity“ bude probíhat od 10. června 2022 do 17. srpna 2022 v Saatchi Gallery, umístěné v paláci vévody z Yorku poblíž Sloane Square. Je oslavou odkazu legendární značky Tiffany jako dodavatele nejkvalitnějších diamantů na světě a ukázkou, jak po dobu 185 let řídily celou značku dvě klíčové hodnoty – vize a úsilí.